torsdag 22 oktober 2009

Minnen

Idag hittade jag ÄKTA Franska baguetter på City Gross som jag blev tvungen att köpa. De kan frysas och så värmer man dem i ugnen innan servering. Tänkte prova dem tillsammans med blåbärsmarmelad från LADURÉE som jag fick av George i Paris. Man fick den i en söt liten ask i samma färg som sylten med lite guldtryck på sidorna. Min blev lila och Helens blev rosa eftersom hon fick rosmarmelad. Det är nästan för fint för att ätas :-) --------------------------- Ask och Blåbärsmarmelad ---------------------
--------------------------- Fin påse från LADURÉE -------------------------
---------------------- Blommor från George och Hägen Daz -------------
Vi var ganska trötta och lite tramsiga när vi var på Hägen Daz i Paris kvällen innan vi skulle åka hem. Klockan var nog närmare midnatt när vi satt och åt glass. Helen ÄLSKAR deras glass så det var ett måste. Jag beundrade blomman på bordet och rätt som det var försvann den ner i Helens rosa kasse från LADURÉE tilsammans med en av menyerna från Hägen Daz som var riktigt fin. Det var George som skulle skoja lite och ge oss minnen från Hägen Daz och Paris. Han tog Annies halsduk och la överst så inget skulle synas. Vi höll på att fnissa ihjäl oss och folk runtomkring trodde nog inte vi var riktigt kloka. När servitören kom och skulle ta vår beställning märkte han inte ett dugg. Vi åt god glass och smakade av varandra innan vi fnissande gick med våra presenter.


2 kommentarer:

  1. Det var tre underbara dagar med tre fantastiska systrar :) Jag saknar er sà.

    SvaraRadera
  2. Okej nu har jag visat inlägget för Georges och han hade en mer än rolig reaktion:
    -Vad farligt! Mia säljer ut mig pà internet! Tänk om Haägen Dasz läser detta och fàr tag pà mig. Hahahaha!! Sà orealistiskt att nàgon pà franska Haägen Dasz kan svenska och skulle hitta just din sida. Lite gulligt ;) Han tyckte det var kul även om han sàg lite skraj ut efteràt, tihi :)

    SvaraRadera