söndag 4 oktober 2009

Att vara eller inte vara

Jag är ju uppsagd pga arbetsbrist och slutar den 16 oktober.. Något som jag faktiskt sett fram emot.. I fredags blev jag inkallad till chefen och han gav mig lite tider typ ca 15 timmar i veckan och BARA kvällar.. Det var allt han kunde erbjuda mig.. Så, vad gör jag nu?? Måste man tacka ja?? Vad händer med A-kassan om man tackar nej?? Det är ju en massa nya regler och jag har noll koll.. Allt jag vet är att jag får ångest över att ens tänka på att fortsätta jobba där.. Det känns verkligen jättejobbigt och jag vet varken ut eller in.. Jag har så mycket annat att oroa mig över just nu och jag behöver verkligen inte ännu mer.. Jag borde satsa på att må bättre och inte dra ut på all ångest och oro.. Försöka hitta ett annat jobb, ett roligt och trivsamt jobb.. Tyvärr växer de ju inte på träd..

1 kommentar:

  1. Kan ju säga som så här, att tar du dom 15 timmarna per vecka, så får du bara stämpla upp i 75 dagar, sen får du klara dig på den lön som 15 timmar i veckan ger. Du har rätt att tacka nej 3 gånger...Kolla med din a-kassa för säkerhets skull

    SvaraRadera