onsdag 2 september 2009

True Blood

Ikväll är det andra avsnittet av den nya vampyrserien True Blood.. Jag har redan sett första säsongen på Canal+ men jag måste bara se den en gång till .. I like it!! Jag gillar ju allt som har med vampyrer att göra.. Denna serien är fantastsik och så har vi ju en svensk med, Alexander Skarsgård.. Säsong 2 börjar snart på Canal+ och då ska jag sitta som klistrad.. Jag vet inte riktigt vad det är som är så facinerande med dessa vampyrer?? True Blood är ju lite annorlunda än tex Buffy & Angel.. Inga övernaturliga monster, magiska vapen eller dråpare.. Lite mer "verkligt", vampyrer som vill leva bland människor och ha samma rättigheter.. De dricker syntetiskt blod istället för människoblod, ja det finns ju undantag.. En del människor tar vampyrblod som en drog, kallad V och blir helt knasiga och beroende.. En serie som jag bara måste följa.. På tal om något helt annat. Här är en bild på mamma och Håkans hund Rocky.. Han är bara så söt.. En liten allergivänlig rackare som gillar Mariekex..

1 kommentar:

  1. Undrebara Rocky! Han o mamma kommer i morgon, ska passa Elias när jag tränar

    SvaraRadera