lördag 5 september 2009

En känsla

Hemma igen efter en tråkig dag på jobbet.. Har svårt att motivera mig själv just nu och känna någon glädje att vara där över huvud taget.. Önskar jag kunde slippa och det är med blytunga steg jag går dit.. Det finns något annat, något jag har framför mig och som för mig är viktigare än att vara glad och trevlig på ett jobb jag snart ska lämna.. En slags oro och rädsla sitter som ett bälte runt min midja, ett bälte jag inte kan ta av hur mycket jag än försöker.. En känsla av vanmakt, sorg och längtan bär jag alltid med mig varje dag, även i mina drömmar.. Jag är här, jag lever, jag andas, jag finns till men ändå är en del av mig på en annan plats.. En plats utan ljus och värme, bara köld och ensamhet.. Ett tomt värkande hål fyller mitt inre.. Var finns ljuset som jag inte kan se??

1 kommentar:

  1. Min älskade syster!! Ljuset kommer det lovar jag!!!! Jäg älskar dig så mycket kära du:)<3

    SvaraRadera