fredag 4 september 2009

En trevlig dag

Åkte ut till Nyhamnsläge och hälsade på mamma och Rocky idag.. Vi fikade och bara satt och pratade en massa om allt möjligt.. Hon håller på med en hemsida och ville att jag skulle fotografera alla tavlor som hon har målat.. Vi gick ner målarrummet i källaren där mamma hade ställt fram alla tavlorna, stora som små.. Det var intressant att se hur hon utvecklats från den första tavlan fram till nu.. Vi åkte till Citygross i Höganäs för att handla lite.. Ha ha, det blev lite Ullaredkänsla över det hela.. Överfull kundvagn, stressigt värre i kassan med fullt band och varorna packade lite huller om buller i kassarna.. Mamma kan inte handla själv eftersom hon har värk och inte kan bära tunga matkassar.. Klart hon passar på när nån kan följa med ;-)




En nybadad Rocky





Här är min favorit av alla mammas tavlor hon har målat



Kom hem precis i lagom tid för att förbereda kycklingfajitas innan Annett kom.. Vi var vrålhungriga båda två och åt med god aptit samtidigt som vi tittade på HEROES.. Jag har spelat in säsong 3 på Canal+ men vi har jobbat så mycket och inte hunnit börja titta förrän idag.. Vi såg sista avsnittet av säsong 2 som en resume och 2 nya avsnitt.. Jag tyckte de var lite röriga faktiskt.. Så mycket som inte blev förklarat och som jag inte fattade.. Hoppas verkligen det blir bättre i nästa avsnitt.. Nu väntar jobb lördag-söndag till kl 22.15.. HURRA!!!!!



3 kommentarer:

  1. Lilla söta Rocky! Mysigt med besök hos mamma:)

    SvaraRadera
  2. Hej. Tack för igår..Jag trodde faktiskt att ekan var din favorit..och att den som du valde som favorit var nr 2.

    SvaraRadera
  3. Vilken talang hon är Faster Annika!!..Jättefin tavla...och jättesöt Rocky såklart ;-).
    kram kram

    SvaraRadera