torsdag 3 september 2009

Jultidningar

Lucas ringde idag och berättade att han skulle sälja jultidningar.. Jaha, sa jag, då får jag se om det finns nåt intressant i katalogen.. Brukar finnas rätt trevliga böcker & annat kul.. Ska be Micke titta oxå.. Det känns lite tidigt att tänka på jul i September :-D. Jultidningar, ja det har jag sålt en gång i tiden.. Hela släkten fick ställa upp och köpa.. Känns som en evighet sen.. Usch vad gammal jag känner mig nu.. Idag fick jag ett ryck och lagade köttbullar.. Fick till dem riktigt bra, mums.. Tyvärr var jag inte så hungrig men Micke åt några stycken.. På måndag fyller Lucas 8 år.. Inte klokt vad tiden går.. Han växer så det knakar..

3 kommentarer:

  1. Hej!. Jag vet att Lucas ska sälja jultidningar för jag var hemma hos dem när han kom hem från skolan med kuvert från två förlag. Efter mycket möda bestämde sig Lucas för och sälja från Bra förlag. Jag tittade i den och bestämde mig för några stycken. Innan jag hann beställa säger Helen "jag ska kika igenom de bägge förlagstidningarna". Vilket hon gör och säger till Lucas "jag tycker du ska ta julförlaget istället" sagt och gjort. Jag bläddrade i den.Beställer istället några tidskrifter från den. Helen ska nu lära Lucas hur man skriver in i ordersedeln och bli smått nostalgisk över svunna tider.Jag hade gjort en felbeställning och be dem stryka den från ordern. Då säger Lucas."ja mormor nu kan vi inte sälja den boken till någon annan".Helen fick förklarar för honom hur man går till väga.Innan jag gick hem hade jag beställt från den andra katalogen oxå. Ikväll när Pierre kommit hem skulle Helen beger sig ut med Lucas och sälja jultidningar,för Lucas är faktiskt bara åtta år.Egentligen var det för att hon själv tycker det är kul och sälja. Vilket hon nu kan göra under förevändning att Lucas behöver hjälp. Snäll mamma! Han kommer och sälja....... kram

    SvaraRadera
  2. Haha!!!! Ja,de e faktiskt kul:) Han har redan sålt för 3500 kr...Då har vi bara sålt till 7 personer. Heeja Lucas:) Han sitter och drömmer om vad han ska välja för premie.Han funderar på att stoppa sälja vidare i en av tidningarna för då kan han välja spionpennan med inbyggd kamera,mikrofon o videokamera..WOHOOOOOO!!! Försäljningen går vidare i morgon;) En granne ville egentligen inte köpa men vem kan motstå Lucas charm.....det slutade med att de köpte för 500:)))

    SvaraRadera
  3. Ja han är inte rädd av sig och kan charma vem som helst.. He he!! Vem brås han på?? Dig och mamma tror jag ;-))

    SvaraRadera