lördag 8 oktober 2011

Somnade med två kuddar i en mycket konstig ställning igår så när jag vaknade imorse hade jag en sjuhelvetes huvudvärk/nackvärk.. Den ville inte ge med sig riktigt.. Hade bestämt att ha en riktgit mysig dag tillsammans idag.. Lyxfrukost, en runda på stan och sen en runda i Pålsjöskog.. Mysgit, mycket myisgt.. Under tiden Micke följde tipset på TV bestämde jag mig för att baka.. Helt ortroligt men denna gången fick jag till mina Macarons.. Smeten blev perfekt men det är inte så lätt att få dem runda och fina på plåten, de blev lite små i mitt tycke.. Nåväl, nu börjar jag få kläm på hur man gör i alla fall och jag är stolt över mig själv.. Jag som är så dålig på att baka har lyckats göra Macarons.. (klapp på huvudet)


Överst har vi Kokosmacarons med ganache.. Snålade lite med fyllningen så de smakar inte så mcyket choklad som jag skulle önskat, annars väldigt goda.. Sen har vi Macarons med choklad och passionsfrukt..

Nu sitter jag med riskudden på nacken och är helt slut.. Vem ska hjälpa mig att äta alla dessa Macarons?? Kan ju inte äta 50 st själv.. Så om någon vill smaka, ja då vet ni var jag bor ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar