onsdag 26 oktober 2011

Gräddbullerian

Idag åkte jag ut till Väla för att hitta en doppresent och nya byxor. Det är en kompis till Micke som bjudit oss på dotterns dop som är på Väla. Ingen aning om vad vi skulle köpa och jag fick uppdraget att försöka hitta något passande. Inte helt lätt det vill jag lova men till slut hittade jag något som jag tyckte var fint i alla fall. Insåg att jag inte hade något att ha på mig på dopet. De enda byxor jag äger är blåa jeans och det känns inte riktig passande att ha på ett barndop.. Sprang omkring i alla butiker lite smått panikslagen på jakt efter byxor. För stora, för små, fula eller för dyra. Panik var nära och jag hade lust att stortjuta i provrummet. Till slut blev det ett par i alla fall, inte helt nöjd men de fick duga.. Irrade rundor och letade efter närmaste utgång när jag gick förbi Gräddbullerian. Gottegris och gräddbullsfantast som jag är var jag ju tvungen att kolla. Jisses, gräddbullar i alla de varianter. Med marsipanbotten, nougatbotten.. Smak av passionsfrukt, banan, hallon/lakrits mm mm.. Köpte två stycken med mig hem som jag ska tröstäta snart..


Tröstäta ja, det har jag börjat med igen och med andra ord känner jag mig lite olycklig och nere för tillfället av olika anledningar.. Men men, livet är ingen dans på rosor.. Det har jag konstaterat för länge sen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar