söndag 16 oktober 2011

Bastuklubben Glada Gumpen

Vi träffas vid Pålsjöbadet varje söndag kl 15, du som vill vågar och kan.. Ja så stod det på lappen som var uppsatt på jobb.. Idag blev det tredje söndagen som det badades nakenbad och svettades i bastun.. Jag har inte kunnat vara med de andra gångerna pga jobb och födelsedagar. Så skulle jag eller skulle jag inte idag?? Ja vädret var ju helt underbart och en gång måste jag ju bara prova. Det som tog emot mest var nog att jag gillar inte att visa mig naken.. Känner mig alltid som en valross eller elefant. Men men.. Hämtade upp Marie och så mötte vi upp Sussi och Helene vid badet. Blåsigt och lite kallt när vi gick på bryggan.. Herrarna till höger och damerna till vänster var det visst och inte kolla på termometern hur många grader det var i vattnet.. Hu!!




Stora vågor och lite småkallt men efter en stund i bastun varm man ganska, eller rättare sagt kokhet. Jag har lite svårt för det där med VÄRME.. Kände mig dock inte så kaxig när jag stod på toppen av trappan och kikade ner mot vattnet. Det blev världens snabbdopp åtminsotne första doppet. De två andra gick jag bort till stegen på motsatta sidan och simmade tillbaka, ja det gjorde vi allihopa. Snacka om att chocka kroppen ordentligt. Sista doppet hade jag suttit i bastun för lite så då var det verkligen svinkallt. Det stack i benen och armarna..

Helt underbar utsikt från bryggan med solen som glittrar på vattnet. Bastun som ligger precis till höger efter bänkarna har samma vackra utsikt.. Det var faktiskt ganska skönt att bada. Min kropp kändes otroligt lugn och harmonisk efteråt.. Trött men lycklig.. Berättade för Micke om min dag på nakenbadet.. Skrattande döpte han oss badare till Bastuklubben Glada Gumpen :-D Hahahahahahahahahahahaha!! Skitbra, så det är vi det.. Vi som vill vågar och kan varje söndag kl 15..




9 grader i vattnet!!!



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar