torsdag 27 oktober 2011

I Höganäs

Idag hämtade jag busungen Elias på dagis och passade honom under tiden Helen var hos frissan (hon blev jättesnygg). Vi började med att gå till biblioteket där vi spelade spel och kollade i böcker. Vi hittade en bok om alla fordon som finns med i Star Wars filmerna.

När det blev tråkigt gick vi och köpte klubbor i affären och gick sen ner mot stranden och lekplatsen. Efter 3 klubbor blev Elias tunga helt blå :-D hahahaha!! Vi stannade till på Bokhandeln där jag hittade ett litet set med bok och spritsar i olika former. Elias tyckte absolut att jag skulle köpa det och baka såna kakor till honom så det var bara att lyda. Vi satte oss utanför och kollade igenom vilka smaker som såg goda ut. Ganska många faktiskt. Vi mötte upp Helen och fikade på Fikboden. En mycket trevlig dag. Hann med att träffa Lucas en kort stund oxå. Jag hämtade upp honom från skolan, han hade lite ont i magen stackaren.



Ja nu fick jag ännu mer inspiration och vill baka massor med Macarons. Det heter tydligen Makroner på svenska men jag gillar det franska bättre så för mig är det Macarons som gäller..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar