tisdag 23 november 2010

Triumfbàgen

Efter en fika hos madame Odette där jag även träffade Georges syster Sonja skulle Annie och jag gà hem för att förbereda middag. Kastade ett öga nermot Champs-Elysée och sàg att de äntligen tänt juldekorationen. Alla träd lyste sà fint. Vi skyndade oss bort till Triumfbàgen för att pà högsta parkett beundra julpyntandet.



En massa trappor och det kändes i benen det vill jag lova. Fick pausa ett par gànger pà vägen upp och Annie sa att om Helen varit med hade hon tagit täten direkt ;)




En helt fantastisk utsikt över Paris och Champs-Elysée fràn toppen av Triumfbàgen. Nàgot kallt men vad gjorde väl det, jag fick ju äntligen se julbelysningen tänd. Sen skyndade vi oss hem för att fixa middag till oss och vi fick även sällskap av madame Odette. Vi hade TV:n pà och de visade en dokumentär om Familjen Kennedy. Den var pà franska sà jag förstod ju inte allt men det var ändà intressant. När presidenten blev mördad och vi fick se begravningen och där hans lille treàrige son gör honnör framför kistan dà satt bàde jag och madame Odette med tàrar i ögonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar