måndag 22 november 2010

Promenad med bilen.

Idag ville Georges umgàs med hela dagen eftersom han var ledig. Vi träffades pà Ladurée och vi àt fattiga riddare med lönnsirap fràn Kanada. Sen fick vi välja bakelser att ta med hem och smaska pà senare. Vi väntade utanför medans han gick och hämtade bilen som vi skulle promenera med :)
Vi körde ut fràn Paris förbi industriomràden och sà smàningom även Ikea. Shit med trafik det var och de kör som galningar dessutom. Utanför Paris finns ett villaomràde byggt efter Amerikansk modell och dit àker Parisarna När de vill komma bort fràn stan typ pà helger osv. Georges visade oss huset han ägt. Ett trevligt omràde ungefär som vi bor hemma :)


Vi hamnade i en liten charmig by Barbizon tror jag den hette. En konstnärsby och jag ville flytta dit omedelbart. Det var sà mysigt och helt i min smak. Smà gator och söta hus med mycket växter.

Här är mitt hus och jag gillar växten som ser ut nästan som ett hjärta. Georges bjöd oss pà lunch i en mysig restaurang med öppen spis. Lite väl mycket vitlök i min mat men annars väldigt gott. Georges ringde till Helen och hälsade fràn Paris.




Sen körde vi vidare mot Fontainebleu (eller hur det nu stavas) och där fanns ett väldigt charmigt slott som hette Fontainebleu. Lagom stort men charmigt och jättefint. Pà baksidan fanns en sjö med ett litet lusthus mitt i sjön och en massa ankor som simmade omkring.




Det var väldigt kallt och vi värmde oss med kaffe och te pà ett café innan det var dax att àtervända till Paris. Passerade Eiffeltornet pà hemvägen :)
En mycket trevlig dag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar