söndag 28 november 2010

Julpyntat

Igår började jag städa och så småningom julpynta när jag vaknade.. Var tvungen att göra det innan jag skulle börja jobba kl 16.. Jobbar 8 dagar på raken och så länge ville jag inte vänta med att julpynta.. Rotade i skåp och lådor efter alla stakar och stjärnor.. De nya julgardinerna som jag köpte i Ullared hängde jag upp och den stora fina Stjärnan passade superbra i vardagsrumsfönstret.. Tomtarna och juldukar tog jag oxå fram.. Jag älskar julpynt och tycker att eftersom julen inte varar så länge vill jag passa på att njuta så länge jag kan.. Därför är det rena tomtelandet hemma hos mig nu.. Mysigt blev det i alla fall :-D
Det snöade ganska mycket och såhär fint var det när vi gick hem från jobbet kl 22.25 igår.. Jag tycker det är mysigt när det snöar men Micke svär och gnisslar tänder.. Han får ju skotta den stackaren..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar