söndag 21 november 2010

Le Grande Cascade

Igàr àkte vi genom Bois de Bologne (där hororna stod uppradade) för att komma till Le Grande Cascade. En gammal väldigt vacker och lyxig restaurang fràn 1850. Servicen var superb och man blev verkligen uppassad. Den har stjärna i Michelinguiden och var helt fantastisk. Jag, Annie, Georges och madame Odette hade en underbar kväll. Annie kollar vinlistan. Det fanns en speciell kypare som hade en brosch med en klase vindruvor pà sin kavaj som bara serverade vinet. I vinlistan kostade den dyraste vinflaskan ca 50 000 kr.

Här är Annies boeuf med rödvinssàs. Jag fick smaka en bit av hennes kött och godare kött har jag aldrig ätit. Det var mjukt och saftigt och nästan smälte i munnen.


En liten aptitretare fick vi först. Knytet var det skaldjur i och den lilla soppan blomkàl. Atmosfären var helt fantastiskt och man kunde inte annat än njuta av allt det underbara.




Här har vi min middag och den var helt fantastisk. En risotto med kantareller, tryffel och kyckling. Hela tiden blev man uppassad. De fyllde pà dricka, bjöd pà olika sorters bröd ur en korg, drog ut stolen om man behövde gà pà toaletten etc. Kände mig som en prinsessa :)



Mmmm, chokladbiten var himmelskt god. Pà toaletten hade de rörelsedetektorer som satte igàng kranen när man skulle tvätta händerna. Man fick oxà en liten pall att ha väskan pà.












Tack Georges och Annie för en upplevelse jag aldrig kommer att glömma. Ett sànt fantastiskt ställe. Dukningen, salen, maten.. Ja allt var sà fantastiskt.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar