torsdag 18 november 2010

Paris

Hemma hos Annie nu och har precis tryckt i mig en Macaron med vaniljsmak. Jag fick en box av Georges :) och det är verkligen underbart att vara här. Flygresan gick bra men när jag kom ensam till Kastrup kände jag mig inte sa kaxig precis. En sak att vara det när man flyger med sällskap men en helt annan när man är själv första gangen. Lite ensam och bortkommen men allt gick som sagt bra till slut. Blev hämtad pa flygplatsen av Annie och Georges och tog en tur i Paris och stannade för att köpa bröd. Det blev massor med skratt i bilen, han är himla rolig. En del affärer har börjat julpynta och det gillar jag. Förhoppningsvis tänderde alla lampor pa Champs-Elysee innan jag ska hem.

Annie förberedde middag till imorgon och jag hjälpte till lite. Typ hackat lök och skalat morötter. En fantastiskt bra "skalare" som jag nog blir tvungen att köpa med mig hem :) Annars satt jag pa en stol och underhöll henne medans hon arbetade. Klockan blev mycket och hon fixade kvällsmat till oss. Jättegoda mackor med egengjord majonnäs och lite äggröra till mig. Jag är imponerad av hennes talanger, rena mästerkocken och jag är lite avundsjuk. Hon har lärt sig massor av madame Odette :)

Nu ska vi se en film och ha det trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar