söndag 3 oktober 2010

Tjuren Ferdinand

Åkte hem till mamma för att hämta min resväska och mina grejor.. När vi satt och fikade upptäckte vi att Rocky luktade fisk.. Usch!! Förmodligen hade han rullat sig i något när de var uta på promenad.. Mamma märkte inget för hon är lite täppt i näsan.. Han åkte in i badrummet och blev först tvättad och sen duschad.. Det var inte poppis.. När mamma torkat honom sprang han, likt tjuren Ferdinand när han satte sig rakt på en humla, in i vardagsrummet runt bordet och körde nosen och örat i mattan.. Flera varv tog han för att sen springa ut i hallen, under köksbordet och sen in i vardagsrummet och runt bordet.. Stackars Rocky, han gillar inte att duscha.. Vi satte oss för att fika och då låg han vid mina fötter.. Mamma bad mig lukta på honom så fiskdoften var borta.. Det var den INTE!! Hela örat stank av fisk så det blev till att tvätta örat.. Sen var mamma inte populär.. Han vägrade att titta på henne och satt som klistrad vid mig och fick smaka Singoallakex..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar