torsdag 21 oktober 2010

En stjärna

Idag började vi på ett nytt kapitel i Franskan och jag kunde nästan allt.. Ha ha, kände mig som en stjärna och allt flöt på som rinnande vatten.. Något har fastnat i alla fall :-D och lite sitter kvar sen gymnasiet/komvux..

Var hos optikern idag.. Gjorde syntest och fick prova lite andra styrkor på linser.. Till slut kändes det ganska bra och hon skulle beställa en ny lins till mitt högra öga.. Anledningen till att jag fick ont i ögon och huvud samt spände ögon/ansikte var att skillnaden på linserna var för stor.. Det klarade inte mina ögon och då blev det jobbigt.. Samma är det med glasögon.. Har jag för hög styrka på mitt högra öga blir det dubbelseende.. Hoppas det fungerar med den nya linsen för det är väldigt skönt att slippa glasögon.. Vi får se hur det går..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar