söndag 17 oktober 2010

Linser

Jag har fått för mig att jag ska ha linser (om det går) och i fredes hämtade fick jag en grundkurs i hur man sätteri och tar ut dem samt hur de ska skötas.. Inte lätt det där med att sätta in och ta ut dem.. Fick inte ha dem i eftesom jag skulle köra bil hem utan skulle sätta i linserna när jag kom hem och ha dem i 2 timmar och öka med 2 timmar varje dag.. Himmel och pannkaka.. När jag skulle ta ut höger lins efter 2 timmar ville den inte alls komma ut.. Försökte säker 10 gånger innan jag fick ut den.. Ögat var jätterött efter och jag såg inte klok ut.. Ha ha!! Igår gick det bättre och jag hade dem i 4 timmar utan några som helst problem.. Idag kändes det inte riktigt bra.. Lite irriterad i ögonen först men det gick över efter en stund men det kändes ändå som något inte var helt OK.. Såg lite suddigt emellanåt. Tycker det är väldigt svårt att se viket som är rätt sida på linsen.. Tänk om jag satt in den på fel håll?? Behöver nog lite mer styrka på dem för jag tycker jag kisar lite väl mycket.. Har i alla fall fått kläm på att plocka ut dem nu.. Alltid något..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar