torsdag 7 oktober 2010

Optikern

Idag har jag varit hos optikern för att prova om jag kan ha linser.. Först gjorde hon en synundersökning och sen gick hon för att hämta linser som jag skulle få prova.. Givetvis hade hon inte rätt lins till mitt högra öga som är sämst så den måste beställas.. Hon sa att det borde kunna gå och att med mitt synfel kunde det vara bättre med linser än med glasögon.. Det var lite obehagligt när hon skulle sätta in linserna och peta i mina ögon.. Tårarna sprutade.. Sen fick jag gå omkring i ca 10 minuter med linserna i och det kändes faktiskt bra.. I vänster öga kände jag ingenting men i höger öga var det nåt som irriterade.. En vanesak fick jag höra.. Nästa besök ska jag prova med rätt styrka i båda linserna så då får vi se hur det går.. Det var superskönt att gå omkring utan glasögon och kunna se klart och tydligt.. Ja med vänster öga då..

2 kommentarer:

  1. Menar du att de petade in dem till dig?? :-o .. det där fick jag sitta o öva på själv, hade inte klarat av nån annans fingrar i mitt öga! Det är för övrigt en STOR befrielse med linser, något jag nu längre inte kan leva utan ;-)
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Ja det gjorde hon.. Nästa besök ska jag öva på att peta in dem själv :-D

    SvaraRadera