tisdag 12 oktober 2010

Jägersro

Idag åkte jag och en arbetskamrat vid namn Birgitta till Jägersro.. Vi brukar göra det 1-2 gånger om året så nu var det dax igen.. Vädret var helt underbart med sol och lite lagom temperatur.. Denna gången hade jag förberett mig hemma och fyllt i kuponger på de hästar jag ville spela på.. Så slapp jag springa och lämna in mellan varje lopp.. Lämnade in dem direkt när vi kom fram och sen köpte vi vars en räckmacka och slog oss ner på ovanvåningen med utsikt över travbanan.. Första loppet såg vi utomhus men vann inte en krona.. Ja det brukar bli så när vi är där tillsammans..
Jag brukar göra så att varje bong jag vinner på lägger jag på ett speciellt ställe och så hämtar jag ut vinsterna precis innan det är dax att åka hem.. Då åker man ju inte hem tomhänt i alla fall.. Nåja, jag lyckades vinna på några bongar och i slutändan blev det väl plus minus noll för min del men inte så många kronor för Birgitta..
Vi hade i alla fall tur med vädret :-D

1 kommentar: