måndag 4 oktober 2010

Paris

En kollega ringde mig nu ikväll och berättade att hon och hennes man oxå ska åka till Paris.. Hon fyller år och vill fira sin födelsedag med en trevlig resa.. De åker den 19 november och hem den 24 november.. Jag åker den 18 november och hem den 25 november.. Lite lustigt att det blev så faktiskt, att vi kommer att vara där samtidigt.. Kanske kan vi ta en fika på La Duree och äta en och annan Macaroon :-D

Sitter och försöker plugga franska men jag är väldigt trött så det går inget vidare.. Vi fick massor med läxa och jag har inte hunnit öppna böckerna ännu.. Inte bra alls särskilt som jag jobbar heldagar både tisdag och onsdag.. Har köpt en ljudbok som jag har i min Ipod.. Den är rätt bra faktiskt.. Först säger de på svenska sen kommer det två gånger på franska med en manlig och en kvinnlig röst.. Nåt måste väl ändå fastna??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar