torsdag 22 augusti 2013

Mallgrodan Mia

Kände mig full av energi på träningen idag. Sen att jag fick beröm två gånger gjorde ju inte dagen sämre precis. Först sa min PT att någon/några av de andra personliga tränarna var imponerade att jag kunde köra så tungt/tufft.. Växte nog flera meter där :-) 
Det är ju min PTs förtjänst. Han kör stenhårt med mig och jag gör ju bara som han säger. Vi passar bra ihop, hans sätt att träna gillar jag. Men jag kan köra hårt och tungt nu så träningen blir ju mycket roligare. Även när man går på klasser som Shapen. Han som har det passet är personlig tränare och det är ett tufft men roligt pass. Jag känner inte den känslan längre att jag måste gömma mig och ställa mig längst bak för att inte synas så eller märkas så mycket. Nu går jag in och bara kör :-)
Andra berömmet kom i omklädningsrummet där två äldre damer höll på att byta om. Jag kom in helt genomsvett och totalt utpumpad. Satte mig ner på bänken och pustade ut. Då sa den ena damen: "du är väldigt flitig och verkligen duktig. Det syns att du gått ner mycket i vikt. Imponerande gjort" 
Oj, det förväntade jag mig inte och jag kände mig egoboostad så jag nästan var sprickfärdig :-) En riktig Mallgroda gick hem på lätta steg och just då kändes allt underbart!! 

Jag kan inte riktigt vad alla övningarna heter men det här fick jag göra idag:

Knäböj 8x10 med stången 30 kg framför mig typ vid halsen. 

Sen 3 olika stationer 8 varv.
1. Gå upp och ner på en låda med en 20 kg stång på axlarna, 3 steg med varje fot. 
2. Jag kunde inte göra det han tänkt sig från början. Hänga i en stång och häva mig upp med hakan ovanför stången. Så jag fick hålla i stången och hoppa upp med hakan ovanför stången och hålla emot med armarna på vägen ner istället. 
3. Rycka upp (från golvet rakt upp överhuvudet) en 8 kg kettlebell 6 gånger med varje arm. Sista varvet fick jag göra det med den som väger 12 kg. 

Ja detta gjorde jag 8 varv och på sista varvet var jag nästan lite kräkfärdig ;-)
Ett hårt men roligt pass idag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar