tisdag 20 augusti 2013

Botemedel

Idag konstaterade jag att stenhård träning är nog det effektivaste botemedlet mot dåligt/deppigt humör, för mig i alla fall. Som idag!! Jag vaknade på uruselt humör. Kände mig tjock, (provade kläder) lite nere, (pressar mig själv kanske för hårt) och allt kändes bara BLÄ!! Hade mest lust att ligga i sängen, äta choklad och tycka synd om mig själv. MEN det gjorde jag naturligtvis inte. PTn väntade så det var bara till att ta på sig träningskläderna och traska iväg. Energin var inte på topp heller för den delen men skam den som ger sig.. Svettigt, jobbigt, tungt och vips så kände jag mig hur nöjd och glad som helst.. 

Dagens träning
Bänkpress 5x5, ökad vikt varje varv
Push press 5x5, ökad vikt varje varv
Marklyft 60 kg 5x5

4 stationer 6 varv
1. Gå fram och tillbaka med 18 kgs hantlar i händerna.
2. Squat 5 st med kettlebell 12 kg
3. Kettlebellsvingar 10 st med 16 kg
4. Armhävningar 15 st med handlyft

Puh, det var jobbigt det och mina armar är fortfarande lite darriga :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar