söndag 8 maj 2011

Trollunge

Igår hämtade jag en liten Trollunge som skulle sova över hos oss.. Skulle hämtat honom på eftermiddagen men vid halv ett ringde han och frågade om jag inte kom snart och sa att jag skulle skynda mig och köra FORT!! Ha ha, underbart!! Vi åkte och köpte korv, handlade och tittade på när Mickes lag spelade fotboll innan vi landade hemma hos mig.. Så fot Micke kom hem var det bara Micke som gällde ;-) och vi åt lite middag för att sen åka till Elias favoritplats, lekplatsen vid Fria Bad som han kallar för Piratskeppet.. Micke stod i tornet och höll koll på Elias och hjälpte till med klättringen medans jag sprang fram och tillbaka vid de olika rutchkanorna för att se när han kom åkandes.. Vi avslutade det hela med att köpa glass.. Elias ville aldrig åka hem så till slut råkade jag baa kasta ur mig att de stängde lekpkatsen nu.. Alla barnen hade gått hem och de var bara vi kvar.. Vilken tur att vi kom nu sa han, så jag kunde åka en gång till.. Hahaha, Gullunge..






Hemma var det godis och Kalle Anka på TV:n för hela slanten.. Till slut somnade vi i soffan alla tre.. Idag körde vi till ankdammen i Pålsjöskog för att mata ankorna.. Två ynka ankor och ingen av dem var särskilt intresserade av att äta bröd så efter en stund gav vi upp och fortsatte ner till stranden.. Lite blåsigt men under bart ändå..



































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar