söndag 8 maj 2011

Gröna Fingrar??

Inbillar mig att jag har gröna fingrar och har nu ett litet trädgårdsland på balkongen.. Idag planterade jag lite blommor och köpte en tomatplanta.. Det ser ganska trevligt ut men vi får väl se hur det växer och frodas.. Sallad, morötter, rädisor, lök, dill, persilja och ruccola ser jag fram emot att äta lite längre fram i sommar.. Smultronen glömde jag ju..


Fick en fruktansvärd huvudvärk i eftermiddes.. En väldigt envis en som inte vill försvinna.. Som om det inte vore tillräckligt har någon snott min tvättid.. Jag hade ett BERG av tvätt som behövde tvättas men när jag kom ner var det låst med föregående tvättares tvättlås.. Ilsken som ett bi sttampade jag upp i lägenheten och tappade tvättkorgen på golvet med ett brak.. Micke undrade vad som stod på.. Han hade nyckel till alla tvåttlås eftersom han är fastighetsskötare så vi gick ner och han öppnade.. Vi hade tänkt slänga bort deras tvätt och sätta utanför MEN de hade tvätt i maskinerna och det var ca 24 min kvar på dessa + att det låg tvätt sorterad på golvet som de nog tänkt tvätta.. Jävligt förbannad var jag och Micke undrade om han skulle bryta strömen så jag kunde slänga bort deras tvätt men jag orkar inte bråka så jag nöjde mig med att skriva en lapp och sätta på dörren..

TACK FÖR ATT DU SNODDE MIN TVÄTTID!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar