onsdag 5 januari 2011

Tidningsbud

Steg upp kl 2.10 och släppte ut hundarna så de fick kissa.. Byltade på oss ordentligt och åkte för att hämta upp alla tidningar som skulle delas ut.. Detta gör min syster 6 dagar i veckan utom när det är röda dagar.. Det började snöa och var ganska mysigt faktiskt. Inte så blåsigt och så tyst och stilla.. Stora snöflingor som dalade mot marken. Det kändes ungefär som att vara inne i snöglob som någon skakat.. Mördande tråkigt arbete och varje gång jag tycker det är tråkigt på jobb ska jag tänka på att dela ut tidningar..

Nu är vi hemma i värmen. Hundarna har kissa, Ida sitter vid datorn och jag ligger i sängen och försöker blogga. Inte så lätt med en busig hund som klättrar på mig och vill ha uppmärksamhet. Han heter Coyote även kallad Kaj-Åke eller Kajan. Han är en Belgisk vallhund på 7 månader som just nu ligger bredvid mig i sängen och tuggar på en filt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar