torsdag 20 januari 2011

Hundvakt

Idag har jag varit hundvakt åt Rocky.. Vi gick en promenad, en lång hade jag tänkt mig men helt plötsligt tvärnitade han och vägrade gå åt det hållet jag ville.. Gick över på andra sidan gatan och vände hemåt då sprang han och hoppade och skuttade hejvilt.. Hemma hos mig parkerade han sig på dörrmattan och vägrade flytta på sig.. Jag tog en dusch och försökte sen locka honom med allt möjligt men han ville bara ligga där på mattan.. När jag gick in och satte mig vid datorn då kom han tassandes :-D

Vi mötte mamma utanför Hemköp och handlade lite fika.. Sen hamnade vi en snabbtur på Väla men där fick Rocky vänta i bilen.. Fikade hemma hos mig och mamma provsatt min nya soffa.. När de åkt la jag mig under filten i soffan och tog en liten powernap..

Nu ska jag leta fram min riskudde och parkera mig i soffan med Micke.. Har hemskt ont i min nacke idag.. Hoppas det går över..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar