lördag 15 januari 2011

Rådjur

Idag körde jag Annett till Härliga Hem och Ekeby möbelaffär. Hon ska flytta snart och ville kolla lite soffor.. På väg till Ekeby sprang en hel flock med rådjur över vägen. Det var säkert 10 st men vi såg dem i tid och kunde sakta ner. En eftersläntare sprang vid sidan och ville över till de andra men vågade inte riktigt. Jag stannade nästan bilen för att rådjuret skulle springa över vägen. Då höll idioten bakom på att köra mig i baken och sen tänkte han köra om över heldragen linje dessutom. Jävla idiot.. Han såg inte att rådjuret försökte springa över till sina kompisar.. Istället flydde det in i skogen..

Hem och tog en tupplur i soffan men först gjorde jag tobleronemousse.. Kl 18 kom Annett och vi lagade lite god mat som vi bjöd Micke på.. Efter maten körde vi ut honom ur vardagsrummet, parkerade oss i soffan och såg de 4 sista avsnitten av nya V som var riktigt spännande.. Nu är jag mätt, trött och har lite huvudvärk..
Soffan eller sängen??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar