fredag 28 januari 2011

Groggy

Ligger i sängen och försöker slappna av och somna efter nattens bravader. Trots att jag nog är tröttare än jag någonsin varit vill sömnen inte infinna sig. Vaknade inatt efter att ha sovit ca 1 timme av att Micke hade ont och inte kunde sova. Han kunde inte ligga, sitta eller göra någonting. Det onda blev bara värre så till slut klädde vi på oss och begav oss ut i kylan mot akuten. Han hade så ont stackaren så han knappt kunde sitta.. Så det blev några timmar på akuten på en liten pall där jag satt och höll koll på Micke. När sjuksystern frågade honom hur ont han hade på en skala mellan ett och tio och han svarade åtta, nio gjorde det ont i mig. Micke är inte den som gnäller och har hög smärttröskel så han hade väldigt ont. Det såg man på honom oxå.. Han fick så småningom en spruta med Voltaren i skinkan och efter en halvtimme var smärtan nästan borta.. Njursten konstaterade läkaren att det var. Efter ytterliggare en spruta några timmar senare och ett blodprov fick vi åka hem. Kom hem strax innan kl 8 på morgonen så det var bara att stoppa om Micke, byta kläder och gå till jobb. Tack och lov kunde jag gå hem strax efter kl 12. Hade nog svimmat om jag skulle jobbat ända till 19.15. Gick på knäna och kände mig något groggy.. Tröttare än tröttast är jag nu.. Micke mår bättre nu. Njursten är inte att leka med..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar