måndag 3 januari 2011

Ny soffa

Igår när vi var på Väla såg vi att de gjorde reklam för soffor från Härliga Hem i Hyllinge.. De var på rea och vi tyckte båda om en av sofforna.. När vi kom hem bestämde vi oss för att det var dax för en ny soffa.. Idag efter inventeringen åkte jag och Alfred till Härliga Hem.. Efter många om och men hittade vi soffan.. Det var lite snårigt.. På övervåningen fanns det soffor från EM och på undervåningen Härliga Hem.. När vi lyckats lokalisera rätt soffa från Härliga Hem skulle vi provsitta.. Duns sa det nästan.. Den var stenhård.. Ingen höjdare men jag ville verkligen ha en ny soffa så vi provsatt en massa soffor och hamnade slutligen på ovanvåningen i en mycket skön hörnsoffa med divan.. Den kostade lite mer än den andra och jag bestämde mig för att den skulle vi ha (utan att fråga Micke).. Den kommer om ca 2 veckor och jag betalade 500 kr för hemkörning + att de bär upp den och monterar den.. Mätte när jag kom hem hur stor soffan kommer bli.. Den är 3 m och 19 cm lång så den kommer ta ganska stor plats :-D men det ska bli så skönt med en ordentlig soffa man kan ligga i.. Vi får vars en ände nu..

Micke godkände mitt köp :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar