torsdag 13 januari 2011

Jag kokar!!!

Vilken pissedag detta blev till slut.. Nu sitter jag i min nya soffa och känner hur det ryker ur öronen på mig.. Har lust att svära och kasta grejor eller helt enkelt bara stortjuta..

Fick gå upp tidigt idag, eftersom soffan kom redan kl 8.. När jag sen skulle ställa iordning allt insåg jag snabbt att soffbordet inte passade till soffan.. Det var alldeles för stort precis som jag misstänkte att det skulle vara. Var på Ikea när de öppnade och visste precis vilket soffbord jag ville ha.. TILLFÄLLIGT SLUT!!! Gnisslade tänder, svor och blev allmänt irriterad men inte fan hjälpte det.. Fick köpa ett billigt litet bord så länge.. Måste ju ha nåt att äta på.. Två kuddar och en kruka som jag lyckades slå sönder köpte jag oxå.. Ha ha, kudden var dyrare än soffbordet.. Hem ochfixa och dona.. Bordet blev helt Ok faktiskt..

Till frisören för att färga bort mina gråa hår.. Hon använde nån slags oljan som hon tog i när håret var tvättat och bara torkat med handduk.. Jag var lite skeptisk men håret blev blankt och superlent.. Helt fantastiskt.. Åkte hem och fick sällskap av P som skulle hämta min gamla soffa. Micke kom hem i grevens tid så jag slapp bära.. Sen började eländet när jag skulle koppla in den nya boxen med Ondemand som Micke skaffat. Den gamla boxen slutade fungera och eftersom den var väldigt gammal fick det bli en ny.. Trodde jag bara kunde byta box och sladdar rakt av.. Åh, nej minsann.. Så lätt gick det inte.. Sladden som satt i gamla boxen passade inte i den nya.. När boxen sen fungerade gjorde inget annat det.. Satt och svor för mig själv med sladdar över hela golvet och inga TV apparater som fungerade.. Trångt är det oxå och svårt att se alla små hål. När jag lutade tyngden på ena handen för attkomma åt en sladd kände jag hur det stack till.. En glasbit i handen och blodet sprutade.. Då hade jag lust att gråta.. Som om det inte vore nog lagade jag middag samtidigt..

Jag som ville att allt skulle bli perfekt idag.. Nya fina soffan på plats, god middag och sen skulle vi ligga och mysa i vår nya soffa och titta på TV. Jag ville ha ALLT fixat.. Nu sitter jag och är mest irriterad över att jag fortfarande inte lyckats få rätt på boxen. Dessutom har jag ont i handen där jag fick glasbiten.. Bultar lite.. Micke ligger i ena hörnan och tittar på handboll..

Maten blev god i alla fall..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar