torsdag 5 april 2012

Söta Rocky

Idag åkte jag hem till mamma för att hälsa på lite. Möttes i dörren av Rocky som var helt vild av glädje. Han skällde och hoppade på mina ben och när jag plockade upp honom sprattlade han hejvilt och gav mig massor med blöta pussar. Vilket välkomnande :) Sen skulle han visa mig något. han sprang ut i vardagsrummet, skällde och sprang sen till mig och hoppade på mitt ben (kom nu då) och när jag följde efter honom sprang han ut på gräset och bort till häcken. Han vände sig om och tittade på mig (kom nu då) och sen kollade han in i häcken med svansen i vädret och öronen på helspänn. På andra sidan häcken kunde jag se grannens katt. Det var den han skulle visa mig :) söta Rocky..


Vi fikade och pratade lite. Min mormor ligger på sjukhuset, ambulansen fick hämta henne imorse och hon är ganska dålig. När mamma pratade med sköterskan på sjukhuset sa mamma att hon nog ville komma och hälsa på imorgon. Då sa sköterskan att det nog var en bra ide så då bestämde jag mig för att oxå följa med. Det kan ju bli sista gången jag får träffa henne, vilket jag inte hoppas, men man vet ju aldrig. Helen, Annie och Oscar ska oxå följa med så imorgon kl 9 kör vi mot Karlshamn.

Helen, Annie, Lucas och Elias kom oxå ut en sväng till mamma. Jag satt i uterummet medans de hängde av sig i hallen och först ut till mig var Lucas.. Efter en stund kom Elias smilandes och såg sig omkring innan han utbrast lite besviken "Åh, ingen Micke"?? Ville du träffa honom?? Jaaaa, det ville jag, kom det från hjärtat. Gullunge :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar