söndag 29 april 2012

Gårdagen

Igår skulle jag egentligen följt med mina systrar ut partajat lite men så blev det inte alls. Jag hade en riktig pissedag av olika anledningar och kände inte alls för det. Hamnade hos mamma, Håkan och Rocky istället och hade det riktigt mysigt. När Elias sov över hos oss senast köpte han och jag en present till Rocky, en liten gris som "nöffade" när man tryckte på den. Jag passade på att ge den till Rocky igår men han var lite misstänksam och gillade inte riktigt när den "nöffade".. Ha ha, söta Rocky. Som sagt, ingen bra dag igår. Kände mig fruktansvärt seg när jag vaknade av att telefonen ringde, för att inte tala om dödstrött. Vem ringer hem till folk så tidigt en lördagsmorgon? Tänker de inte på att folk kanske jobbar alla andra dagar och behöver sova ut? Nu tänker jag främst på stackars Micke som jobbade från 7 på morgonen till 00.15 och verkligen behövde sova. Sen att det var en person som jag inte tycker om gjorde ju inte saken bättre. Irriterad redan från början och det blev ju inte bättre precis. Kände mig hängig och kunde därfär inte springa som jag hade tänkt mig och detta gjorde mig fruktansvärt frustrerad och lite irriterad. Jag har ju kommit igång så bra nu med min träning och vill verkligen fortsätta med detta och inte bli sjuk eller så nu. Det är mycket som snurrar i min skalle och jag tänker och grubblar på en massa saker och denna ständiga oro över saker och ting håller på att göra mig galen. Skulle gjort vissa saker annorlunda redan från början då hade jag sluppit irritera och oroa mig över vissa saker. Nu är det så dax. Jag är lite knäpp, det vet jag om. Jag kan ta en konflikt eller vad man nu kallar det för med vem som helst utom med någon i min familj. Då är det precis som någonting låser sig inom mig och jag blir bara helt stum och får hjärtklappning. Kan inte få fram något vettigt och blir nästan kallsvettig. Dumt, ja jag vet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar