torsdag 19 april 2012

Balkongbonne

Efter att ha lämnat Elias på dagis och en snabbvisit hos syster yster hade jag egentligen tänkt åka hem och bara slänga mig i soffan. Elias, som sovit över hos oss, vaknade när Mickes väckarklocka ringde kl 6.15 så det var bara att gilla läget och gå upp. Frukost och lite Kalle Anka hann vi med innan vi skulle köra till dagis. När jag körde från Höganäs var klockan bara 9.20 och jag var verkligen trött men istället för att hamna i soffan blev det ett besök på Plantagen i Rydebäck. Jag köpte jord och allt annat jag behövde till balkongen. Jisses vad tungt det är med jord. Parkerade utanför porten och det blev nog 5 vändor upp och ner för att orka bära allt (3x40 liter jord). Slängde i mig lite mat och sen satte Balkongbonnen igång. Jord långt upp på armbågarna och jord över hela köksgolvet, krukor och balkonglådor i hela vardagsrummet. Som det kan bli :) Nu har jag sått i min Odlingskrage: morötter, rädisor och romansallad. I krukor har jag sått: Ruccola, dill och gräslök. Köpte även 6 st jordgubbsplantor som jag planterade om i krukor/balkonglådor, sen tog jorden slut. Ska så salladslök och försöka mig på lite gurka oxå men det får bli lite senare. Köpte även 2 tomatplantor och en paprikaplanta som än så länge står i köksfönstret. Det är lite för kallt för dem att stå på balkongen just nu. Ha ha, vi snackar riktigt seriös Balkongbonne :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar