torsdag 12 april 2012

I skogen


En lisa för själen att stå här och blicka ut över havet. Jag älskar verkligen att vara vid havet och att stå där på toppen fick mig att längta till Tärnö. Till lugnet och tystnaden. Det är verkligen speciellt att vara där. Får längta lite till för vi ska inte åka dit förrän i sommar. Istället får jag nöja mig med att gå vid havet i Pålsjö skog. Vaknade tidigt och utan att riktigt känna efter hur kroppen kändes tog jag på mig träningskläderna och begav mig ut i skogen. Jag hade först bara tänkt att promenera en lång runda men efter ca 2 km bestämde jag mig för att testa att springa lite. Ja det skulle jag ju inte ha gjort. Benen ville inte alls hänga med och jag kände nästan direkt att jag knappt hade någon energi. Så efter 1,5 km gav jag upp och nöjde mig att promenera. Tog en liten paus för att titta på utsikten över havet och ta en bild. Vädret var helt underbart och fåglarna kvittrade. Det blev en runda på 7,3 km och det får jag väl vara nöjd med. Jag försöker verkligen gå så fort jag bara kan och orkar men det känns som det går ganska trögt och sakta. Förstår inte riktigt varför jag har så svårt att gå riktigt fort och det irriterar mig lite faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar