söndag 1 april 2012

Födelsedag

Igår var det Mickes födelsedag.. Jag gick och handlade lite frukost så vi kunde fixa lite fint till honom på morgonen, Annie och jag.. Han öppnade våra paket men ville spara sin muffins till senare tillfälle.. Stressade för att hinna handla, tanka bilen och göra mig i ordning.. Lite senare kom Oscar, Helen och P hem till oss och vi packade in oss i 2 bilar med destination JÄGERSRO.. Vi hämtade upp en kollega till mig som oxå ville följa med.. Första gången för vissa och det är verkligen inte lätt det där med att vinna på hästar.. Vilken taktik ska man köra?? Det började bra för Micke och Helen som vann redan i första loppet.. Ingen av oss blev särskilt rik men roligt hade vi.. Precis när vi skulle börja köra hemåt fick jag sjukt ont i magen och det kändes som om jag hade en stor tegelsten i magen.. Vet inte vad det kom ifrån men obehagligt var det i alla fall.. Ingen var nog gladare än jag när vi äntligen kom hem och jag kunde lägga mig på sängen för ett ögonblick och pusta ut.. Lite kinamat och sen utgång på kvällen, så fortsatte vi att fira Mickes födelsedag.. Vi hamnade på Sirocco där Annie och Helen slog klackarna i taket och ägde dansgolvet.. Vi andra tre som inte dansade (jag hade fortfarande ont i magen) satt en trappa upp och studerade allt folket.. Ganska facinerande faktiskt, inte klokt hur folk beter sig när de är fulla.. Vi kunde liksom inte prata med varandra för de spelade musik på så hög volym att man inte hörde vad den andra sa.. Såg en del pinsamma beteende, det vill jag lova.. Till slut orkade vi inte mer så kl 3 ville vi hem, fast vissa hade nog lust att dansa hela natten lång, men det får vi göra en annan gång.. Hi Hi!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar