tisdag 3 april 2012

2+4

Testar ett nytt sätt att försöka få upp min kondition så jag orkar springa mer än 1 km i ett sträck. Första gången gick jag 2 minuter och sprang 2 minuter osv i ca 25 minuter och avslutade med att gå 2 km i rask takt.. Andra gången samma sak och det kändes som något som skulle kunna fungera. Idag var jag ute igen och utmanade verkligen mig själv. Gick först 2 km för att mäta ut den nya rundan. Sen gick jag 2 minuter och sprang 4 minuter osv i ca 25 minuter. Första halvan gick galant men sen blev det tyngre och tyngre. Helt död men ända avslutade jag med att gå 2 km. Ska köra denna varianten nu några gånger och sen öka till kanske totalt 35 min innan det är dax att börja med att gå 2 min och springa 5 min och så slutligen bara gå 1 minut. Kan bli bra detta faktiskt.

2 kommentarer:

  1. Hmm... det där funkar inte... bakgrunden menar jag, blir jättejobbigt att läsa!
    kram på dig

    SvaraRadera
  2. Kanske lite.. Men den är ju så fin..

    SvaraRadera