söndag 25 september 2011

Kokos

Idag har jag nog bakat hela dagen, åtminstone känns det så.. Första satsen försökte jag mig på Hallonmacarons.. Smaken var det inget fel på men tyvärr sprack de när jag gräddade dem så det var bara att kasta dem.. Andra satsen gjorde jag Kokosmacarons och där gick det bättre.. De flesta blev släta och fina.. Gräddade dem nog nån minut för länge i ugnen men de blev suveränt goda.. Provade med en sats hallon till men den blev inte bra.. Färgen såg konstig ut och första plåten blev det sprickor i nästan allihopa.. Andra plåten blev släta och fina men då kände jag att jag inte orkade mer.. Så jag nöjer mig med mina Kokosmacarons (som Annett har varit och provsmakat).. Det är svårt att få till alla moment och allt måste vara jättenoga.. Lyckas man med det ena så misslyckas man med det andra och då blir det inte riktigt bra :-D Vet inte om min ugn är så jättebra till macaronbakning men det går framåt och med lite mer övning kan de nog bli näst intill perfekta så småningom..

Känner mig trött och lite deppig idag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar