onsdag 14 september 2011

Dagens höjdpunkt

Ja det kunde tydligen bli värre.. Skulle aldrig påbörjat bakningen.. Allt i receptet stod uppmätt i gram och jag hade ju alltså ingen hushållsvåg.. Gjorde fel efter ett tag och fick börja om.., Ingen bra matberedare hade jag heller utan den var från stenåldern och slutade givetvis fungera efter en stund.. När jag skulle spritsa ut smeten på plåten rann det över från alla håll och kanter och efte några försök slutade det med att jag blev så förbannad att jag tryckte ut smeten i en enda stor klump på plåten och kastade resterande grejor i vasken, allt under högljudda svordomar.. Ja det var ju dömt att misslyckas från början så jag får skylla mig själv.. MEN nu har jag provat och förhoppningsvis vet jag hur man gör perfekta Macarons till nästa gång..

Dagens höjdpunkt var ett besök hos Alfred och Selma.. Nu är jag så trött att jag nästan sitter och somnar.. Det känns som om jag inte sovit på en vecka.. Skönt att jag är ledig imorgon..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar