tisdag 6 september 2011

Busungar

I lördes passade vi busungarna.. Först jag själv eftersom Micke hade fotboll.. Tog dem med mig till godisaffären där vi köpte glass och godis till kvällen. Sen åkte vi bort till fotbollsplanen för att titta på när Mickes lag spelade match.. Vi smög bort och sa hej till Micke. Lucas och Elias fick vars en peng av honom så de kunde köpa läsk.. Vi satte oss för att titta lite på matchen. I pausen gick Micke förbi oss när han skulle fylla på vattenflaskorna. Elias fick följa med och hjälpa till.. Vi åkte hem efter en stund och fixade lite inför kvällen.. Två hjälpredor hade jag när middagen skulle förberedas.. Det blev Taccos. Efter maten åkte vi ner till lekplatsen vid Gröningen den som Elias kallar Piratskeppet.. Lite klättrande och busande sen skulle det kastas sten i vattnet och prova på träningsredskapen.. Vädret var helt underbart och det var inte alls mycket folk.. Vi åkte hem och parkerade oss i soffan med godis, chips och läsk och så skulle vi enas om en film.. Det blev Min Granne Totoro (Micke satt som klistrad) ha ha!! Vi började bli lite trötta och jag försökte få Elias att borsta tänderna.. Han hade egen tandkräm med sig och plötsligt kom han med våra tandborstar och ville bestämt att vi skulle smaka hans tandkräm som han sa var jättegod.. Till slut hamnade jag och Lucas i soffan nerbäddade och tittade på Laura Croft-Tomb raider.. Elias, Micke, Giraffen och apan bäddade ner sig i sängen och såg nån film där.. Vi somande alla 4 (kl 22.30) och när jag vaknade nån timme senare var det tänt överallt och alla TV apparaterna var på :-D





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar