torsdag 2 maj 2013

Bananpankakor

Vilken dag det varit idag.. Sovit dåligt inatt och vaknat flera gånger av att jag mådde pyton och blödde som fan. Jävla mens, jag hatar dig. Upp kl 5.15 för att gå till jobb och inventera, på min lediga dag.. Usch vad det tog emot. Mådde inget vidare heller med världens mensvärk men men, det var bara att kämpa på. Det finns nog inget tråkigare än att inventera och när vi var klara gick jag hem, åt lunch och parkerade mig i soffan under filten. Sov några timmar innan det var dax att gå och träna. Kunde ju inte köra mitt program som jag brukar på torsdagar så det fick bli lite Bodypump på kvällen istället. Det gick bra det oxå :-D
Till middag blev det Bananpannkakor som jag tänkt testa länge men inte fått tummarna loss. Hittade inte min stavmixer så jag fick köra den i min vanliga mixer och det blev inte riktigt bra för bananen blev inte helt mosad. Resultatet ser ni här.. Hur smakade det då?? Tja, det var väl helt okej men jag tyckte det smakade lite för mycket kanel så den skippar jag nog nästa gång. Är inte överförtjust i just kanel. Toppade med lite keso, hallon och blåbär. Nyttigt som attans är det i alla fall.
 
 
 
 
 
Recept till 1 person:
1 banan
2 ägg
1 tsk kanel
1 tsk kakao
1 tsk kokosflingor
Mixa allt till en smet och stek pannkakor i den storlek och tjocklek du vill..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar