torsdag 30 maj 2013

Dagens träning

Idag var benen lite sega efter spinningen igår. Dessutom hade jag lite huvudvärk. men men, det var bara att ta på sig träningskläderna och gå till gymmet. Tog två panodil och hoppades att huvudvärken skulle släppa. Värmde upp och gick bort till PT hörnan. Alltid lika spännande varje gång, det är ju han som bestämmer så jag vet inte vad eller hur har har tänkt sig passet. "Idag ska vi köra tungt" sa han och min huvudvärk försvann.. Ha ha, jätteskumt faktiskt men det gjorde den. Och tungt, ja det körde jag. Först en övning med stången på axlarna för ben och rumpa. Jättetungt och jag skulle göra 5 st varje minut totalt 5 gånger. Det låter kanske inte så mycket men det var så tungt att det precis gick. Sen nästa övning samma princip men då skulle jag ha stången framför mig typ vid nyckelbenet. Tredje övningen samma princip men lite axlar och ben som fick jobba. Puh, det var jättejobbigt. Sen avslutade jag med att göra 100 marklyft, 10x10!! Benen var rejält darriga och det kändes som fan. Dessutom hade han lagt på typ 10 kg extra vikt på marklyften mot senast jag körde. Kommer få snygg rumpa så småning om hoppas jag :) nu har jag börjat få blåsor i händerna, ha ha.. Det ska kännas att man tränat.. Ja jag är glad om jag kan gå imorgon..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar