tisdag 28 maj 2013

En sån dag

Vilken dag det varit idag. När jag kom till jobbet hade våra datorer som vi använder för att lämna ut post till kunderna gått sönder. Det var felanmält och en tekniker skulle komma och försöka laga felet. Ja det kom ingen innan jag stängde kl 19 och jag tycker det är så fruktansvärt dåligt att de har 8 timmar på sig att komma från att man felanmält. Det skiter ju fullständigt mina arga postkunder som inte kan hämta ut sin post i. Vi har vääääldigt många hushåll, ca 9000 och det blir ganska många paket och brev. Att då gå in och försöka leta efter paket manuellt är nästan som att leta efter en nål i en höstack. Men de flesta har ingen som helst förståelse för att saker faktiskt kan gå sönder och att vi inte kan trolla fram deras paket. Många arga kommentarer, fnysningar och sura miner har jag fått ta idag. Jag har verkligen försökt vara trevlig och vänligt förklarat situationen. Det är inte mitt fel och jag gör vad jag kan. Suck! Helt slut i huvudet nu och jag kommer nog drömma mardrömmar om arga postkunder och elaka kommentarer.

Tränat ett stenhårt pass med PTn idag. Åh, jag var så varm redan efter uppvärmningen och svettades som en liten gris under hela passet. När jag kom hem och skulle ta av mig träningskläderna satt byxorna helt klistrade på benen. Härligt, ha ha. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar