fredag 15 februari 2013

REKORD!!

Lite småtramsig dag på jobbet idag men det får man ju ha ibland. Ha ha! Kastade papper på min kollega, som jag för övrigt kallar Apa, då tar hon upp det från golvet och lyckas stoppa det inanför mina byxor i ryggen. Aj, det rev i skinnet. Ha ha, en riktig argbigga som kallar mig Spöket eller Skata ibland. Vi tycker om varandra egentligen men det kan man inte alltid tro när man hör oss munhuggas. Härligt är det och det blir många roliga skratt och kommentarer.

Hade tagit med mig träningskläder till jobbet och jag kände mig inte jättesugen på att träna. Har ju tappat motivationen lite och ätit för mycket. Ingen bra kombination. Jag äter när jag känner mig nere och det gör jag ju varje dag, ibland lite och ibland mycket. Det blir inte bättre av att jag har en muntergök hemma som inte heller mår bra. Ibland blir jag arg och ibland ledsen. Det är så svårt att hantera vissa saker. Då äter jag ännu mer. Så just för att jag var lite arg/irriterad gick jag ner på Sats efter jobbet och ställde mig på löpbandet med bra musik i lurarna började jag att springa. Jag sprang och  sprang och sprang. Ja oj vad jag sprang. Jag är inte så bra på det där med att springa, jag inbillar mig fort att jag är trött och inte orkar mer och då stannar jag och går istället. Det sitter mycket i huvudet på mig. Sen är det ju inte så lätt att springa när man är så tung heller. Kroppen känns som ett betongblock på nästan 90 kg. Mitt rekord fram till idag på löpband var 12 minuter utan att stanna. Då tyckte jag att jag var ganska duktig faktiskt. Man får ju vara glad för det lilla. Idag var jag ju som sagt lite arg/irriterad och benen bara gick av sig själv. Jag sprang och jag sprang och jag sprang och till slut när jag kände att benen blev tyngre och tyngre och jag kunde nästan inte andas, då började jag gå istället. Sjukt imponerad att jag lyckades springa 25 minuter UTAN att stanna. Så med andra ord fungerar det bäst för mig att springa när jag är arg/irriterad. Bra musik är oxå viktigt. Efter dessa 25 minuter gick jag i 30 minuter så fort jag bara kunde. Helt utpumpad efteråt, grisrosa i ansiktet, svetten rann och håret stod åt alla håll och kanter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar