måndag 4 februari 2013

Dagens träning

Packade träningsväskan imorse och tog med till jobbet. Planen var att gå och träna efter jobbet men ju närmare klockan blev 18 desto mindre lust fick jag att gå på gymmet. Början till huvudvärk hade jag oxå MEN jag stämplade ut, sa hej då till Stina som satt och väntade på sin skjuts, tog min träningsväska och traskade in på Sats. En MASSA folk var det som tränade men som tur väl fanns det ett löpband ledigt till mig. Hade ju varit lite snopet annars. Sprang 14 minuter utan att stanna (klapp på huvudet) och sen några intervaller och avslutade med att gå så fort jag bara kunde. Totalt 55 minuter. Ganska nöjd faktiskt. Det är ju inte så lätt att springa långt när man väger 90 kg. Kroppen känns fruktansvärt tung och flåset är ju inte det bästa. Egentligen gillar jag inte att träna på kvällen när det är så mycket folk. Delvis beror det på att jag skäms över hur jag ser ut och på något sätt inbillar jag mig ibland att folk glor och tänker typ: "vad fet hon är". Försöker smälta in och göra mig osynlig men det funkar dåligt när man är lite småtjock. Fast varför ska jag bry mig egentligen?? Jag är ju där av en anledning, jag är överviktig och försöker ta tag i mitt liv och gå ner i vikt och må bra. Då måste jag ju träna, flåsa och plågas. So what om någon skrattar/tänker åt mig bakom min rygg för att jag är tjock. Jag ÄR ju det så det bjuder jag på. Var får man alla dessa knäppa tankar ifrån?? Och varför inbillar man sig en massa trams??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar