söndag 3 februari 2013

Födelsedagen

Födelsedagen igår blev trevlig och mysig. Precis som jag hade hoppats att den skulle bli. Var lite orolig att allt skulle gå åt pipsvängen för det började ju inte bra. Först de lila tallrikarna som var slut, 4 misslyckade försök att göra Macarons och ingenting att bjuda på till kaffet, några tillbehör till maten som blivit dåliga och som jag fick slänga och inte kunde använda. Men med lite improvisation och mycket stress lyckades jag ändå trots alla små missöden på vägen att få till ett lyckat kalas. Mitt tema var ju lila och jag hade ballonger och serpentiner, lila stjärnor som jag strödde på duken, sidenband i  lila runt buketterna med vita tulpaner. Ska du ha barnkalas undrade Micke, ha ha! Nej men jag firar lite extra i år eftersom jag tänker resa bort när jag fyller 40 nästa år.

rosor från Micke

Tårtan den gjorde jag på 15 minuter. Var lite rädd att jag, klumpig som jag är, skulle förstöra den på något vis men den blev över förväntan. Trots att jag var väldigt stressad. Gjorde tobleronemousse som jag fyllde båda lagrena med. I det understa hade jag även lite färska hallon. Helt okej blev den.
Presenter det fick jag oxå :) Fina skålar från mina syskon. Dem invigde vi till Melodifestivalen senare på kvällen. Presentkort på ansiktsbehandling av mamma och Håkan. Pengar av Mickes föräldrar. Ja och så lite blommor från olika håll. En mycket nöjd födelsedagsgris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar