lördag 29 augusti 2009

Michael Jackson

Nu är det tydligen bekräftat att Michael Jackson blev dödad.. Det hade man väl redan anat.. Jag minns dagen jag fick reda på att The King of Pop var död.. Vi hade varit på Tärnö och hälsat på mamma & Håkan.. När vi satte oss i bilen och slog påradion hörde vi en kvinna säga att Michael Jackson var död.. Vilket fruktansvärt dåligt skämt tänkte jag innan jag insåg att det faktiskt var sant.. En konstig känsla av tomhet fyllde mig.. Jag har vuxit upp med hans musik och tycker han är/var en stor artist.. Sen alla konstigheter kan man väl skylla på hans barndom.. Det kan inte ha varit lätt att aldrig få vara barn, leka, skratta, busa och ha en förälder som pressar en så hårt.. Satt klistrad framför TV:n och såg hela hans minnesgudstjänst.. Hade SMS kontakt med Helen och Gunnel.. Vi satt och bölade alla tre, särskilt när hans dotter Paris höll sitt korta tal till sin pappa.. Tänk att man kan bry sig om och bli så ledsen över någon som man inte ens känner.. Våra karlar tyckte vi var löjliga..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar