onsdag 19 augusti 2009

Dirty Dancing

Ha, läste på Perez Hiltons blogg att de skulle göra en remake/nyinspelning av Dirty Dancing.. Är de inte riktig kloka!!!! Det är väl inget fel på den filmen?? Som om de skulle kunna göra en bättre.. Det tror jag inte ett dugg på.. Det ska vara Jennifer Gray och Patrick Swayze, något annat skulle kännas såå fel.. Det är en riktigt nostalgisk film med bra musik.. Vem ville inte byta plats med Baby och dansa sista dansen med Johnny på Kellermans.. Jag såg filmen 2 gånger på bio med min kompis och vi var båda lite smått förälskade i Patrick Swayze..

Den dagen tidningarna skrev att han var döende i cancer.. Oj oj oj!! Gunnel och jag sörjde tillsammans på jobbet.. Sen gick jag raka vägen hem och tittade på Dirty Dancing med sorg i hjärtat.. Rena nostalgitrippen.. Jag vet inte vad men det är nåt speciellt med den filmen.. Jag tänker i alla fall bojkotta en nyinspelning, oavsett vem som är med i den..

"Nobody put´s baby in a corner"

5 kommentarer:

  1. Jättefin blogg du har. Ser fram emot att titta in här och läsa alla hyss du hittar på :)

    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Håller med dig!! Ingen Dirty dancing kommer någonsin bli lika bra!!!!

    SvaraRadera
  3. VA?..Skandal!..Är han inte döende??..Orkar spela in en ny version,jag orkar knappt gå 500m utan att andas som en kossa,och en döende man ska spela in Dirty Dancing??? :-o
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Det är filmbranchen som är hàrt drabbad av den ekonomiska krisen och nu tänker dem damma av en gammal kassako för att försöka komma pà fötter. Men vad tror dem? Att vi vill se en massa remakes av historiens bästa filmer? Dem är ju som sagt redan sà bra som dem kan bli!

    SvaraRadera
  5. Nej fy vilken dum idé! Läste det också.. Man ska inte göra om klassiker om det inte kan bli bättre! Som t ex att det finns ny teknik eller annat. Tänk er bara: snorvalpen Zac Efron som Johnny... Ryyyys!

    SvaraRadera