onsdag 19 augusti 2009

Arbetslivsresurs


Ja då är det mindre än 2 månader kvar tills jag slutar på Hemköp.. Idag har jag varit på arbetslivsresurs och träffat min "jobbcoach" Lotta.. Hon ska hjälpa mig med lite olika saker typ vilka jobb jag kan söka, hur jag ska agera på en intervju och så mitt CV etc.. Det kan ju vara bra med tanke på att jag aldrig har skrivit ett CV.. Jag fick en pärm sprängfylld med information.. Blir faktiskt lite trött bara jag tänker på det.. Klart att jag vill ha ett nytt jobb men jag känner att jag behöver en liten time out just nu.. Det är så mycket som pågår runt omkring.. Det sista jag egentligen behöver är någon som står med piskan över mitt huvud och säger åt mig vad jag ska göra.. Nåväl, det blir nog bra så småningom..
Nu ska jag snart ställa mig och stryka, något som jag försöker undvika så mycket jag kan.. Först blir det dock ryggläge i soffan med lite nya fräscha skvallertidningar..

2 kommentarer:

  1. Vad skönt med nàgon som hjälper en tycker jag? Men sen om hon är bossig och stàr med piskan blir det sà klart motsatt effekt. Hoppas hon är lite förstàende sà att du istället ser henne som ett stöd. Lycka till nu med nytt jobb, det kommer ordna sig, tänk inte FÖR mycket pà det. Du har ju som sagt annat som snurrar i huvudet. Du ska se att allt kommer gà bra syrran!

    SvaraRadera
  2. Ja just det, hon ska vara en resurs - inte en piska. Du får se om ni passar ihop, annars kan du säkert få byta coach. Det viktigaste är ju att man känner att det är positivt! Kram!

    SvaraRadera