söndag 19 juni 2011

Sölvesborg

I helgen har jag varit i Sölvesborg och hälsat på.. Det har varit väldigt trevligt men oxå sorgligt.. Min syster har tagit det svåra beslutet att avliva sin hund Coyote som är 1 år.. Jag ville inte fråga för mycket för hon var så ledsen men han mår inte bra mentalt och så bet han en tjej i handen när hon gick förbi honom, helt oprovocerat.. Det känns så sorgligt.. Vi har tagit en massa bilder på honom och förhoppningsvis blir det några bra..
I fredes hämtade vi Päronen på studentfest för min kusins äldste son.. Ida orkade inte gå för hon var ledsen så vi åt pizza och kollade på film istället.. Vi gick in och sa hej och fastnade några timmar bland lite småfulla släktingar.. De var ganska roliga och jag träffar ju inte dem så ofta så det var trevligt.. Lördag blev lite småmysig med god mat och lite bio.. Jag och Ida såg Priest och den var helt okej.. När vi kom hem till Päronen som hade gäster satte vi oss och kollade på Den Svarta Dahlian.. Vi satt i vars en fåtölj och plötsligt kommer Coyote fram och lägger nosen i mitt knä och sen kom tassarna och slutligen hela stora hunden.. Han skulle tvunget ligga i mitt knä och bli klappad.. Det var så mysigt men lite tungt för han är ju ingen liten hund precis..

Min bror med familj kom och hälsade på en liten stund med sitt charmtroll Theo.. Helt underbart gullig är han.. Imorse tog jag, pappa och Simone en promenad innan frukost.. Idas andra hund Nermo följde med oss.. Åkte hem vid två snåret och kom hem till en Micke som faktiskt verkat sakna mig.. Inte illa, inte illa alls..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar